თემატური გეგმა

ქართული ენა და ლიტერატურა
თემატური გეგმა
მე-12 კლასი
2014-2015 სასწავლო წელი

სწავლების შინაარსი
ტექსტები

პირველი თავი

ვემშვიდობებით მე-19 საუკუნეს
დავით კლდიაშვილი „სამანიშვილის დედინაცვალი







მეორე თავი

ახალი ეპოქა დაიწყო
ტიციან ტაბიძე-„წიგნიდან ქალდეას ქალაქები“, „ვალერიან გაფრინდაშვილს“,“ლექსი მეწყერი“, „მაშ, გამარჯვება“, „ანანურთან“.

პაოლო იაშვილი „პირამიდებში“,
„წერილი დედას“, ‘პოეზია“.

ვალერიან გაფრინდაშვილი „ყრუ სონეტი“, „გასეირნება ტაშისკარში“.
სწავლების მიზანი




გარკვეული ეპოქის მხატვრული ტექსტის გაანალიზებისა და მასში ასხული ინფორმაციის, თემების, იდეების და პრობლემატიკის გააზრება.
მხატვრული აზროვნებისა და მსჯელობის უნარის განვითარება.
საკუთარი აზრის წერილობითი გამოთქმის უნარის განვითარება.


ისტორიული და ლიტერატურული კონტექსტის გააზრება,კონკრეტული ტექსტის საერთო ლიტერატურულ და ისტორიულ კონტექსტში გააზრების უნარ-ჩვევის განვითარება.
კრიტიკული აზროვნებისა და მსჯელობის უნარის განვითარება.
საკუთარი აზრის წერილობით გამოთქმის უნარის განვითარება, კვლევა- ძიებისა და ჯგუფური მუშაობის უნარ-ჩვევების განვითარება.

დროის ხანგრძლივობა



8    აკადემიური საათი













12  აკადემიური საათი


მესამე თავი


მძაფრი ქარტეხილი და სამი არჩევანი.
ლეო ქიაჩელი „ჰაკი აძბა“



ნიკო ლორთქიფანიძე „შელოცვა რადიოთი“

მიხეილ ჯავახიშვილი „ჯაყოს ხიზნები“








მეოთხე თავი

გზა ხსნისა

კონსტანტინე გამსახურდია „დიდოსტატის მარჯვენა“





პოლიკარპე კაკაბაძე „ყვარყვარე თუთაბერი“







გალაკტიონ ტაბიძე „მე და ღამე“, „შერიგება“, „მთაწმინდის მთვარე“, „თოვლი“, ‘სილაჟვარდე ანუ ვარდი სილაში“, „მშობლიური ეფემერა“, „ქებათა ქება ნიკორწმინდას“.

გიორგი ლეონიძე „ნინოწმინდის ღამე“, „ყივჩაღის პაემანი“.

ანა კალანდაძე „მკვდართა მზე ვარ“



გურამ რჩეულიშვილი „ალავერდობა“



ჯემალ ქარჩხაძე „იგი“


გურამ დოჩანაშვილი „კაცი, რომელსაც ლიტერატურა ძლიერ უყვარდა“






მხატვრული ტექსტის ინტერპრეტაციის უნარის განვითარება.
ტექსტის ისტორიულ და ლიტერატურულ კონტექსტთან დაკავშირება.
ტექსტების შედარებითი ანალიზის უნარის განვითარება.

თეორიული ცოდნის გამოყენება ნაწარმოების ინტერპრეტაციის დროს, მსჯელობისა და კრიტიკული აზროვნების უნარის განვითარება. წერის უნარის განვითარება.(მხატვრული ნაწარმოების ანალიზი).
ნაწარმოების ენის ანალიზის უნარის განვითარება.







ისტორიულ თემაზე შექმნილი ნაწარმოების ინტერპრეტაცია თანამედროვე კონტექსტის გათვალისწინებით.
სხვისი აზრის კრიტიკული ანალიზის უნარის განვითარება.

ნაწარმოების ენობრივი ელემენტების ანალიზის უნარის განვითარება, წერის უნარის განვითარება.






კვლევა-ძიებისა და ჯგუფური მუშაობის უნარის განვითარება.
ტექსტების შედარებითი ანალიზის უნარის განვითარება.


ნაწარმოების ხალხური წყაროების ინტერპრეტაციის უნარის განვითარება.
თეორიული ცოდნის უნარის გამოყენება ნაწარმოების ინტერპრეტაციის დროს.


ენობრივად და სტრუქტურულად რთული ტექსტების ანალიზის უნარის განვითარება


ტექსტის ანალიზის უნარის განვითარება

ზეპირი მეტყველებისა და მხატვრული კითხვის უნარების განვითარება.
7აკადემიური საათი









7 აკადემიური საათი



18 აკადემიური საათი














25 აკადემიური საათი








6 აკადემიური საათი









9 აკადემიური საათი







3   აკადემიური საათი




1 აკადემიური საათი





5  აკადემიური საათი




5 აკადეიური საათი


7 აკადემიური საათი.


თემატური გეგმა  მე 9  კლასი     2014-2015 სასწავლო წელი

ტექსტები


შოთა რუსთაველი „ავთანდილის ნდერძი“


ვაჟა-ფშაველა „ჩემი ვედრება“




ილია ჭავჭავაძე „სარჩობელაზედ“






ვაჟა-ფშაველა „კაი ყმა“




არსენ იყალთოელი „დავით აღმაშენებლის ეპიტაფია“



ანა კალანდაძე „ფეხი დამადგით“


შოთა ნიშნიანიძე „ცოტნე დადიანი“





გიორგი შატბერაშვილი „საუკუნო საგზალი“



ივანე ზურაბიშვილი
„გაბრიელ ეპისკოპოსი“







რეზო თაბუკაშვილი „საქართველოს მეჭურჭლეთუხუცესი“




ნიკო ლორთქიფანიძე „გული“ „საშობაო მინიატურები“, „ლიტერატურული საღამო“


აკაკი წერეთელი „განთიადი“


მიხეილ ჯავახიშვილი „მიწის ყივილი“



გალაკტიონ ტაბიძე „მამული“




ოთარ ჭილაძე „ადამიანი გაზეთის სვეტში“







ნუგზარ შატაიძე „მოგზაურობა აფრიკაში“




იოანე მინჩხი „ჟამნი ჩუენნი“





ბესარიონ გაბაშვილი „ტანო ტატანო“



ნიკოლოზ ბარათაშვილი „საყურე“, „არ  უკიჟინო“



გალაკტიონ ტაბიძე „რაც უფრო შორს ხარ“


გრიგოლ ორბელიანი „ჰე მამულო“

ვალერიან გაფრინდაშვილი „სენტიმენტალური ტრიოლეტი“

პაოლო იაშვილი „დარიანული“





მირზა გელოვანი „ნუ მწერ“



ლადო ასათიანი „სპარსელ ასულს“


ანა კალანდაზე „მოდიოდა ნინო  მთებით“



აკაკი წერეთელი „კუდაბზიკეთი“



რეზო ჭეიშვილი „ნობელი“



სულხან-საბა ორბელიანი „მოტირალი და მოცინარი“

ლეონტი მროველი „მოქცევა მირიან მეფისა“


დავით გურამიშვილი „დავითიანი“



ნიკოლოზ ბარათაშვილი „ბედი ქართლისა“



კოლაუ ნადირაძე „25 თებერვალი“



კონსტანტინე გამსახურდია „დიდი იოსები“



ჭაბუა ამირეჯიბი „მოსე ზამთარაძის ნაამბობი



კითხვის სტრატეგია


სიტყვის მნიშვნელობა კონტექსტის მიხედვით.

პერიფრაზი.





მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების დადგენა.





მთავარი აზრისა და დამხმარე დეტალების ამოცნობა.


ტექსტის პერიფრაზირება.




დეტალებზე დაკვირვება და დასკვნის გამოტანა.

პოეტური ნაწარმოების განმარტება.
წაკითხულთან მიბრუნება და კითხვის გაგრძელება.


მთავარი აზრისა და დამხმარე დეტალების ამოცნობა.







მთავარი აზრი და დეტალები.








დეტალებზე დაკვირვება და დასკვნის გამოტანა.



მოვიშველიოთ წარმოსახვა.



თემის განსაზღვრა.



წარმოსახვა.





როგორ ვიკითხოთ თეთრი ლექსი.







თემის განსაზღვრა.





ჟანრის სპეციფიკის გათვალისწინება.




ლექსის რიტმი.
















წარმოსახვის მოშველიება.


გარითმვის სქემა.



ლიტერატურული კონტექსტის გათვალისწინება.


ავტორის ბიოგრაფიის გათვალისწინება.

მთავარი აძრი და დეტალები.


სალექსო საზომის ამოცნობა.



სატირული ინტონაციის ამოცნობა.


იუმორისტული ინტონაციის ამოცნობა.


იუმორისტული ინტონაციის ამოცნობა.


ტექსტის პერიფრაზირება.


საკუთარი თავის პერსონაჟთან გაიგივება.


ისტორიული კონტექსტი.




გამოვიყენოთ ისტორიული კონტექსტი.


ისტორიული კონტექსტის გათვალისწინება.


პერსონაჟების შედარება - შეპირისპირება.
ანალიზის ელემენტები

მაღალი და დაბალი შაირი.


გარითმვის ხერხები.




კონფლიქტი.








ასტროფია.






ეპიტაფია.





სტილიზაცია.



განწყობა.





მთხრობელი.






ავტობიოგრაფიული ტექსტი.










ბიოგრაფიული ტექსტი.








მინიატურა.






მხატვრული სახე.




თემა.




განწყობა.





თეთრი ლექსი.









თემა.






ძველი ქართული სასულიერო პოეზია.





რითმიანი ცეზურა.















ტროპები.



ტრიოლეტი.




ალიტერაცია და ასონანსი.





ზუსტი და არაზუსტი რითმა.






სალექსო საზომი.





სატირა და იუმორი.



სატირა და იუმორი.   



სატირა და იუმორი.



ისტორიული თხზულება.



ავტობიოგრაფიული ტექსტი.




ლირიკული გადახვევა.




განწყობა.




ავტორი და პერსონაჟი.




პერსონაჟის ხასიათის წარმოჩენის ხერხები.
ტექსტების ენა


„ვეფხისტყაოსნის ქართული.



პარონიმები.
როცა მიმღეობა არსებიტ სახელად იქცევა.


დროის გარემოებითი დამოკიდებული წინადადება.





მსაზღვრელ-საზღვრულის ბრუნების განსხვავებული მაგალითები.












ზოგი სიტყვის ისტორია. რთული სიტყვები.


რით შეიძლება გამოიხატოს კიდევ ზმნები „თქვა „ და „უთხრა“.


ჩართული სიტყვა-გამოთქმები.ძველი მარტლწერის წესები.








უცხო სუფიქსებით წარმოქმნილი ქართული სიტყვები.


















რა განაპირობებს არაერტგვაროვნებას? ანალოგია.








შესიტყვების ინვერსია და მისი გამოყენება მხატვრულ ტექსტში. გავრცობილი წინადადება.




ჟარგონი.






თხუთმეტსაუკუნოვანი მთლიანობა.












ენობრივი დარღვევები გამოწვეული ლექსის საჭიროებით.





















ლექსის ენა -ძველი და ახალი.







გამეორების სტილისტიკური ფუნქცია ლექსში.








ჩართული როგორც დამოკიდებულების გამოხატვის საშუალება.






ძველი ქართული.




ძველისა და ახლის თანაარსებობის მაგალითები.



ძველი და ახალი პოემის ენაში.















ფრაზის ლაკონიზმი როგორც ტექსტის ნიშანი.
დრო


6 სთ.




3 სთ.



5 სთ.






3 სთ.





1 სთ.





1 სთ.


1 სთ.




5 სთ.



4 სთ.










5 სთ.








3 სთ.





3 სთ.



5 სთ.



1 სთ.




4 სთ.








4 სთ.




2 სთ.






2 სთ.






2 სთ.




1 სთ.


2 სთ.


2 სთ.



1 სთ.      





2 სთ.



2 სთ.


2 სთ.




4 სთ.



4 სთ.





4 სთ.

8 სთ.



5 სთ.




8 სთ.




1 სთ.




6 სთ.



6 სთ.


                          თემატური გეგმა       მე-8 კლასი          2014-2015 სასწავლო წელი

პარაგრაფი

1.რა ვიცით ლიტერატურის შესახებ?

2.მე ვარ ადამიანი






3.რას ნიშნავს ადამიანად ყოფნა?





4.ბალადა ადამიანურ თანაგრძნობაზე




5.პირისპირ





6.რატომ უნდა ვიკითხოთ კლასიკოსები?



7.კლასიკოსების პასუხი მარად თანამედროვე კითხვებზე




8.დიალოგი და მონოლოგი-ანუ რას ვიგებთ პერსონაჟთა მეტყველებიდან მათი ხასიათისა და ზრახვების შესახებ.


9.როგორ სწავლობდა მწერალი ადამიანის სიყვარულს.





10. ნაცნობი ადგილები















11. ნაწერი რჩება უკუნისამდე







12. ვკითხულობთ „ვეფხისტყაოსანს“










13.საიდან მოდის სილამაზე?







14. როგორ იქმნება მხატვრული ნაწარმოები?




15.ლიტერატურული პარალელი



16.როგორ იქცა ნამდვილი ამბავი ნოველის სიუჟეტად.




17.ილია და აკაკი პოეტისა და პოეზიის დანიშნულების შესახებ.










18.სიბრძნის გაკვეთილები






19.რაც მტრობას დაუნგრევია






20.ისტორიული მოთხრობა


ტექსტი

მე-7 კლასში ნასწავლი თეორიული მასალის შემცველი ტექსტები.

ნიკო ლორთქიფანიძე „დადიანის ასული და მათხოვარი“





ვაჟა-ფშაველა „რამ შემქმნა ადამიანად“
ნოდარ დუმბაძე „კორიდა“





„ლექსი ვეფხვისა და მოყმისა“




რევაზ ინანიშვილი „წიგნი“, „პატარა ბიჭი გოლგოთაზე“




ჰენრი დევიდ თორო-„კითხვა“. რა არის ესე?



ნიკოლოზ ბარათაშვილი „ფიქრნი მტკვრის პირას,“
ვახტანგ მეექვსე „შეგონება“,
ილია ჭავჭავაძე ნაწყვეტები პოემიდან „აჩრდილი“, „ქართვლის დედას“



დავით კლდიაშვილი „დარისპანის გასაჭირი“






დავით კლდიაშვილი „ჩემი ცხოვრების გზაზე“.







მანანა ჩიტიშვილი „ქართლი“
შოთა ნიშნიანიძე „აფხაზური კანტატა“
ანა კალანდაძე „ლაჰილზე ისევ“...
სიმონ ჩიქოვანი „თბილისის თოვლი“
არჩილ სულაკაური „მამული“
გალაკტიონ ტაბიძე „წამყე ბეტანიისაკენ“, „შინდისის ჭადრებს“
ოთარ ჭილაძე „როდესაც ასე ახლოა გრემი“
ტამაზ ჭილაძე „ყინწვისი“
მურმან ლებანიძე „ოდესმე დიდი ყოფილა საქართველო“

ზურაბ ჭუმბურიძე „ქართული ხელნაწერების კვალდაკვალ“


სამი შატბერდული ხელნაწერის თავგადასავალი.



„ვეფხისტყაოსანი“ ნაწყვეტები.

ირაკლი აბაშიძე „ხმა კატამონთან“








გიორგი ლეონიძე „მარიტა“








მიხეილ ჯავახიშვილი „ეშმაკის ქვა“
როგორ ვმუშაობ.
წინამძღვრიანთკარის სასწავლებელში.


ვაჟა-ფშაველა „ამოდის ნათდება“



რევაზ ინანიშვილი „ფრტხებიან ყვავები დამბაჩის ხმაზე?“
რეზო ჭეიშვილი „ლურჯი ფრინველი“


ილია ჭავჭავაძე „პოეტი“,
„ჩემო კალამო“
აკაკი წერეთელი „პოეტი“,
ილია ჭავჭავაძე „ელეგია“,
აკაკი წერეთელი „ხატის წინ“,
ვაჟა-ფშაველა „დამსეტყვე ცაო“, „ნიჭიერი მწერალი“,
ბესიკ ხარანაული „პოეტი“
მანანა ჩიტიშვილი „პოეტი“
მურმან ლებანიძე „რით, რით შენდება ლექსი“




სახარების იგავი-„დამარხული ტალანტი“
ეს საინტერესოა.
უძღები ძის იგავი.
სახარების იგავი- შთაგონების წყარო.
ბიბლიური გამონათქვამები.


ნოდარ დუმბაძე „ბოშები“







აკაკი წერეთელი „ბაში აჩუკი“


ილია ჭავჭავაძე „ერი და ისტორია“
ენობრივი მასალა





ფერების აღმნიშვნელი ლექსიკა. ვითარებითი ბრუნვის დაბოლოება.





კუთხური ფორმები.სხვათა სიტყვის მართლწერა. საკუთარ სახელთა წოდებითი.


დიალექტური
ლექსიკა. ძველებური მრავლობითი.



წინა ვითარების სახელები.სხვათა სიტყვა. ო ხმოვნის შემცველი ფუძეები.


მწიგნობრული ლექსიკა.



ზმნის დრო.
პოეზია და არქაიზმები.






ფრაზეოლოგიზმის გაცნობა. ფუძემონაცვლე ზმნები.






საკუთარი სახელები. ზმნისწინთა ძირითადი ფუნქციები. უცხო ენის გავლენა. კალკი.





გეოგრაფიული სახელები.
ზმნის დრო.



სასვენი ნიშნების ხმარების წესები.

პოეტური ლიცენცია და ენობრივი ნორმა.






ჩართულის ფუნქცია სამეცნიერო ტექსტში.
ხელნაწერებთან დაკავშირებული ლექსიკა. საკვანძო ფრაზა ტექსტში.



არქაული
მრავლობითის ფორმები. სტატიკური ზმნა.


სასვენ ნიშანთა სიბრძნე.




რთულ სიტყვათა წარმოება.
ნა თავსართითნაწარმოები მიმღეობები. პირის ნიშანთა მართლწერა.



ხმარებიდან გასული სიტყვები. ბრუნვის ფორმა და კავშირის წინ.



დიალექტური ლექსიკა.




რთული სიტყვები.
სახელის ბრუნება  მსაზვრელის სახით.




ობიექტური პირის ნიშანთა მართლწერა













ძველი ქართული ენის ზოგიერთი ტავისებურება.






ურთიერთსაპირისპირო
დამო;იდებულების გამომხატველი ზმნები.
მთქმელის დამოკიდებულების გამოხატვა ლექსში.
დრო


1 სთ.



4სთ.







5 სთ.




5 სთ.





5 სთ.




2 სთ.





7 სთ.








8 სთ.








6სთ.








12 სთ.















7 სთ.








7 სთ.











8 სთ.








10 სთ.





2 სთ.




5 სთ.







10 სთ.













7სთ.








6 სთ.






20 სთ.



1 სთ.

Комментариев нет:

Отправить комментарий